Om mig :

Mit billede
svendborg, syddanmark, Denmark
Jeg er en nysgerrig sjæl, som nyder alt hvad der, udvider min horisont.

søndag den 22. januar 2012

Cæsar.

I disse tider hvor jeg hver dag har ca.1,5 times transport i tog, til og fra arbejde er jeg igen blevet trukket ind i lydbøgernes vidunderlige verden.
Den intensitet der er, når man hører lydbøger, er vidunderlig. Man befinder sig i en helt anden verden.
I denne tid befinder jeg mig i Romerriget. I forrygende selskab med Julius Cæsar og Markus Brutus, sikke mænd. Med min egen ferie i Rom i frisk i erindingen, går jeg næsten ved siden af dem iført
toga ;-) men alle kan være med.
Jeg vil anbefale alle at høre lydbøger, som en kærkommen afveksling fra det skrevne ord, eller en nem måde at "læse" bøger på. Det kan kræve lidt tilvænning, i starten savnede jeg bogstaverne. Der kan også være oplæsere hvis stemme man ikke bryder sig om og der kan være anderledes udtale af ord, men alt det vænner man sig til.
Rengøring og det sure havearbejde går som en leg, med lyd i ørerne.
God fornøjelse.

                                               

2 kommentarer:

  1. Jeg har vist aldrig hørt en lydbog - men det gør jo så også, at jeg får læst alt alt for lidt. De 5-10 minutter inden man falder i søvn rækker ikke langt.

    Men sikke da en lang rejse, du er på hver dag. Havde du ikke lydbøgerne ville jeg næsten fristes til at kalde det spild af godt liv. Jeg gætter umiddelbart på, at du er fra Sjælland. Det er ofte her, at vi hører om de lange rejsetider til og fra arbejde.

    SvarSlet
  2. Prøv det. Det er aldrig forsent. Jeg kan anbefale at man køber dem i fx. føtex, udvalget er ikke det største, men der er masser af penge at spare.

    Jeg kører fra Svendborg til Odense. Jeg er udannet ernæringsassistent og det er meget småt med arbejde på Fyn, det er jo storkøkkenernes tid. Men mon ikke vindene vender igen og man går tilbage til små enheder, hvor der bliver lavet mad.

    SvarSlet